מספר יצירה: #3161

אמן:
Broken Fingaz
תאריך:
2022
נושא:
דקורטיבי, הווי המקום, ים
יישוב:
נהריה
כתובת:
בניין העירייה, שד' הגעתון 19
בעלים:
עיריית נהריה
מידות:
חומרים:
צבע
טכניקה:
ציור
מבנה:
ציבורי
מיקום:
חוץ
יצירה קיימת
כן

סיפורה של נהריה

הציור הוא חלק מהמיזם שהפיקה מועצת הפיס לתרבות ולאמנות "למעלה" לרגל 20 שנה להקמתה. מטרתו היא להדגיש את היצירה המקומית. האמנים הוזמנו לצייר ציורי קיר מצפון הארץ ועד דרומה וכך נוצר מעין מסלול חוצה המדינה של אמנות חזותית עכשווית.

קבוצת האמנים ״Broken Fingaz״ (Unga, Tant, Deso) נוסדה ב־2001 בחיפה ונחשבת לראשונה מסוגה בישראל. גישתם העצמאית והעבודה המשותפת המתמדת במשך שני עשורים הקנתה להם סגנון קבוצתי יחודי כאילו ציירו ביד אחת, עבודתם מושפעת מספרי קומיקס, ציירים מודרניסטים, פסיכדליה, סקס, מוות, סקטבורד ומיסטיקה. הם החלו את דרכם בסצנת הגרפיטי ואומנות הרחוב המקומית כחלק מתופעה בין־לאומית. במהלך השנים הרחיבו הקבוצה את תחומי היצירה לתחומים נוספים כגון עיצוב כרזות ותקליטים, אנימציה, מיצב, הדפס וציור קלאסי. האמנים כבר הציגו במוסדות החשובים בארץ במוזאון תל אביב (2011), במוזאון חיפה (2010) וגם בעולם.

בציור הציגו בצבעים בהירים ובצורות פשוטות את רעיון החופש ושחרור הנפש והגוף, שחרור מכבלי ההיסטוריה, מדעות קדומות ומדפוסי התנהגות המושתתים על הרגל ועל רעיונות של דורות העבר. כמו גלויה שנשלחה מעבר לים, מציגה העבודה באור חדש אלמנטים מחיי היומיום של בירת הגליל המערבי. האוסף הצבעוני מפליג אל מחוזות רחוקים, אולי אל דרום צרפת של ימי המודרניסטים, ומשרטט קו שאינו גבול בין אלו לבין נהריה. העבודה מישירה מבט לעבר האופק בחיפוש אחר רעיונות חדשים, אך מרמזת לנו לא לשכוח מניין באנו ולאן מועדות פנינו. ״על מנת להיות חופשי, לא רק שאדם צריך לשחרר את שלשלאותיו, אלא גם לחיות בדרך שמכבדת ומחזקת את חירותם של אחרים" (נלסון מנדלה), לפי אתר המיזם "למעלה".

סרטון על היצירה.

מידע נוסף על היצירה
סגור