מספר יצירה: #3275

אמן:
קובנר מיכאל
תאריך:
2021
נושא:
דמויות, ריקוד ומחול
יישוב:
משאית
כתובת:
משאית
בעלים:
פרטית
מידות:
7.5X2.4 מטר
חומרים:
צבע
טכניקה:
ציור
מבנה:
ציבורי
מיקום:
חוץ
יצירה קיימת
כן

הרקדנים

מיכאל קובנר, אתר אמנות בדרכים.

האוצרת ויזמית התרבות רונית רייק הזמינה אמנים לצייר על גבי המשאיות, מתוך מחשבה על הנגשת האמנות לקהל רחב בכל רחבי הארץ בדרך מקורית. לדבריה, הרעיון צמח אחרי ההשבתה המוחלטת של תקופות הסגרים – והיא רואה במיזם כלי להשבת החיים לתרבות והתרבות לחיים. לשם ביצוע התוכני היא פנתה אל חברת "פליינג קרגו", וזו נענתה ליוזמה המקורית והפכה את משאיות המשלוחים שלה החברה לאמנות בתנועה. ״החברה הסכימה לוותר על הלוגו הגדול שהיה על דפנות המשאית לטובת עבודות אמנות מקוריות, שציירו אמנים מובילים ישירות על גבי המשאית״, היא אומרת. כך הפכו המשאיות למצע לציור בפורמט עצום. לצורך הביצוע העמידה החברה במה מיוחדת במרכז הלוגיסטי שלה. כל אמן הגיע עם סקיצה, ופיתח לעצמו טכניקה לציור על גבי המשאית, לפי חגית פלג־רותם, פורטפוליו

מיכאל קובנר נולד בקיבוץ עין החורש (1948) חי ויוצר בירושלים. הוא למד ציור אצל יוחנן סימון בהיותו בן 15. בשנת 1972 טס לניו יורק ולמד שם ציור אצל האמן פיליפ גסטון. מ־1986 התחיל לצייר נופים של הארץ. קובנר הציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות חשובות בארץ ובעולם, ביניהן: במוזאון ישראל בירושלים, מוזאון לאמנות ישראלית ר"ג, מוזאון חיפה, מוזאון אשדוד, המשכן לאמנות עין חרוד, בית האמנים בירושלים, גלריה בינט, גלריה גורדון, הגלריה האוניברסיטאית בת"א ובגלריות שונות ברחבי העולם. עבודותיו נמצאות באוספים נבחרים של מוזאונים רבים ובאוספים פרטיים בארץ ובעולם. בשנת 2006 עבד במשך שש שנים על כתיבת הרומן הגרפי "עולמו של יחזקאל', וב־2015 העלה תיאטרון החאן את ההצגה "יחזקאל' המבוססת על הרומן שלו.

הציורים שצייר על המשאית הם חלק מסדרה גדולה שהוא עובד עליה כשנתיים "הרקדנים". אחת העבודות עוסקת בפרידה מהחיים וההשלמה עם המעגליות שבהם. השנייה צוירה בהשראת עבודת המחול של הכוריאוגרפית הגרמנייה פינה באוש "אורפיאוס ואאורידיקה", לפי אתר המיזם "אמנות בדרכים".

מידע נוסף על היצירה
סגור