מספר יצירה: #0627
קורן אריק
1959
ים
אוהלו
לשעבר ביה"ס להשתלמויות של הקיבוצים
מכללת אוהלו
טיח, צבע
סגרפיטו
ציבורי
חוץ
כן
לא נוסחה, אלא באר מים חיים
היום הבניין משמש את מכללת רידמן, ומכללת אהלו היא כיום שלוחה של מכללת תל חי שבקצרין.
"קישוטי פסח", דבר, 11 באפריל 1952.
הצייר אריק קורן נולד ב־1931 בגרודנה פולין (הוֹרַדְּנַה בלארוס). בגיל 5 עלה עם הוריו לארץ והם התיישבו באשדות יעקב. עוד בילדותו ניכרו בו כישרונות אמנותיים כשצייר בגואש ובשמן. באותה עת התגורר בקיבוץ הצייר יחזקאל שטרייכמן, והוא לקח את אריק תחת חסותו והקנה לו את יסודות הציור. אחרי שירותו בצבא ב־1952 השתתף בסמינר של אמני הקיבוצים באוהלו בהדרכת הצייר ליאו רוט, וב־1953 לקח חלק בסדנת ציורי הפרסק שהנחה הצייר שלדון שונברג בבית איתמר בקיבוץ אפיקים. ב־1954 למד בקורס למורי ציור בסמינר הקיבוצים באורנים, ובמוריו היו הציירים פרלי פלציג ומרסל ינקו ובפיסול השתלם אצל הפסל דב פייגין. היכרותו עם אמנות הקרמיקה החלה בהדרכתו של האמן האיטלקי עמנואל לוצ'טי שלימד ב־1957 בכפר האמנים עין הוד. להעמקת הידע בקרמיקה וסגרפיטו נסע לאיטליה ולמד אצל לוצ'טי ועמיתיו. משחזר ארצה, יצר את ציורי הסגרפיטו הראשונים שלו במרחב הציבורי ב־1957 בבית מרדכי הלפרין בקריית חיים, ארבע העונות במועדון התרבות בקיבוץ אשדות יעקב איחוד ובבית הצנחן. ב־1959 הוא נסע שוב לשנה כדי להשתלם באקדמיה לאמנויות יפות בוונציה בזכות מלגה של קרן תרבות אמריקה־ישראל. בוונציה למד טכניקות שונות של ציורי קיר, וכשחזר ארצה יצר את ציורי הסגרפיטו בבית קרפ בקיבוץ אשדות יעקב איחוד ובמדרשה לחינוך אוהלו בכינרת. בשנת 1962 זכה במדליית כסף על תבליט קרמיקה שהציג בתערוכה הבין־לאומית לקרמיקה בבואונס איירס בארגנטינה. בשנת 1963 ביצע אריק עיצב מחדש את חזית מגדל השעון ביפו, ושילב בעבודתו מסגרות אמנותית מברזל וזכוכית צבעונית בכל החלונות והדלתות במגדל. העיטורים במסגרות הברזל עוסקים בהיסטוריה העתיקה והחדשה של יפו. במשך שנים רבות עבד אריק קורן בתחום של אומנות מונומנטלית בבתים ציבוריים בארץ ובחו"ל בטכניקות שונות. עבודותיו מפארות בתים ציבוריים ופרטיים רבים ברחבי הארץ, בארה"ב, קנדה, יפן, אוסטרליה, אנגליה, מרוקו, דרום ־אפריקה, דרום־אמריקה, גרמניה ועוד. תחומי העיסוק האומנותי שלו כוללים: ציור, פיסול, סגרפיטו תבליטים מעץ בטון ומקרמיקה, פסיפסים, ויטראז'ים בבתי כנסת וכנסיות, ופיסול זכוכית בתנור. בין השאר ביצע את חלונות הוויטראז' בבית נשיאי ישראל שצייר ראובן רובין. עבודותיו נרכשו גם על ידי המוזאון לאומנות מודרנית בניו יורק ואחרות מוצגות דרך קבע במרכז האומנות Art South בפילדלפיה. אריק כתב את המאמר "אמנות הקיר והפסיפס" ותיאר בו את חשיבות אמנות הקיר בתרבות העולם. על עבודות בטכניקת הסגרפיטו כתב: "הם-הם המחנכים לאמנות, לחדוות העין והנפש, לאסתטיקה, ליפי היצירה ורוח היצירה – ובאופן היעיל ביותר".
בשנותיו האחרונות נסע אריק מדי שנה לכמה חודשים לארה"ב לשהות עם משפחת בִתו, ונשבה אז בקסם של ניו יורק, רשם והתרשם. רשמים אלו מעוצמתו של הכרך באים לידי ביטוי בעבודותיו האחרונות. בנוסף לכך בשנים האחרונות התמקד בפרדוקסים במאה ה־21, כפי שניתן לראות בסדרת הציורים "Garbage of the Western World", לפי ארכיון אשדות יעקב איחוד.
מאמרים על אריק קורן ויצירתו;
