מספר יצירה: #6864

אמן:
קהילתי
תאריך:
2024
נושא:
7 באוקטובר, הנצחה, ילדות, כנפיים
יישוב:
רמת גן
כתובת:
בית ספר רמת חן לאמנויות ולמדעים ע"ש אילן רמון, רמת חן 41
בעלים:
עיריית רמת גן
מידות:
חומרים:
פלסטיק
טכניקה:
קולאז' (הדבק)
מבנה:
ציבורי
מיקום:
חוץ
יצירה קיימת
כן

כנפיים של בובה

"'כנפיים של בובה' החלה את דרכה ביולי 2023 כיוזמה שביקשה להעניק כנפיים ומעוף לקהילות בעוטף עזה. בשיתוף פעולה קהילתי, נאספו חלקי בובות וצעצועים שסיימו את תפקידם בחדרי הילדות, ומוחזרו לטובת כנפיים צבעוניות וגדולות שהעלו חיוך וכוח לכל מי שרצה לעוף, ולו רק באופן סמלי.
ליבנת קוץ ז"ל, יזמית ואשת חינוך ואומנות, הרימה את הכפפה ושילבה ערכים של קיימות, שימור הסביבה ועידוד הקהילה לשימוש חוזר. במלאכה עסקו יחד, ילדים, נשים, אנשים, בוגרים – אוספים, ממיינים, מדביקים, מצטלמים, צוחקים, מדברים ועוסקים במחזור ומלאכה.

לזכרם, ביקשנו מקהילות בארץ ובעולם לבנות את מיצב האומנות לזכרם – באופן שבו נוכל לאחד את שברי הצעצועים למען אופטימיות, כוח ומעוף לכל מי שזקוק לו. הכנפיים המרהיבות ישמשו במקום מפגש קהילתי ליצירה מלאכה וחברה וימשיכו את דרכם הייחודית של משפחת קוץ במרחבים ציבוריים משותפים בארץ ובעולם. בדיעבד, הכנפיים בקיבוץ מסמלות את משפחת קוץ, ליבנת, אביב, רותם, יונתן ויפתח ז"ל: משפחה שמחה ומאושרת, בה כל אחד האיר את דרכו בצבע וגוון אחר ובחייהם ובמותם לא נפרדו. ברגע אחד נעלמו מעולמנו, אך נפשם ורוחם לא תעלם לעולם מליבנו.

כנפיים של בובה הוא חיבור מיוחד של אמנות קיר לרוח היוצרת של משפחת קוץ ז"ל מקיבוץ כפר עזה […] צרו כנפיים משלכם, מתוך האתר "כנפיים של בובה".

מידע נוסף על היצירה
סגור